HOCKEYLIVET

Alla inlägg under april 2013

Av Andreas Tunmar - 28 april 2013 00:55

Dag 2 är över av 3. Andra helgen i rad. Korvstoppning i huvet kan man lugnt säga. Lite besviken på ispraktiken, hockey grunder för knattar när det är junior och senior kurs?? Hade förväntat mig typ checking, system och taktik. Men teorin var rätt bra, lite för basic ibland även där. Tror dock att teorin imorgon kommer bli bra.

Träffat en del intressanta tränare på kursen, SSK allsvenskan, BIK Karlskoga allsvenskan. AIK elitserien. Hammarby div 1. Hammarby j18-j20. Västerås j18. För att nämna några. Frågade Johan strömwall från SSK allsvenskan om jag fick komma till honom och titta/vara med och se vad dom gör i utbildningsyfte.Och det fick jag. Ser ifram emot det!! Johan värkar ha grym kunskap och ödmjuk, finns nog en del man kan lära sig av där.

Av Andreas Tunmar - 18 april 2013 21:34

Grattis Skellefteå till SM guldet, det är ni värda efter två raka SM finaler och förluster. Starkt att hålla ihop och leverera hela vägen. Fantastisk hockey. Grattis grattis!!

Av Andreas Tunmar - 7 april 2013 23:52

Skönt att våren är på väg, men det betyder också att säsongen snart är slut i hockey Sverige. Dock börjar försäsongsträning för många nu, med ev nya spelare för nästa säsong. Kul tycker jag. Men vi har hockey VM kvar och på hemmaplan dessutom. Det är något att se ifram emot.

Våren brukar också innebära en del utbildningar. Ska själv gå två helger i rad nu under april månad. Ska bli kul, samt alltid roligt att träffa andra tränare och hockey folk. Nya kontakter och erfarenheter. Så får vi se var man hamnar någonstans till nästa säsong,då mitt uppdrag i Väsby inte riktigt fungerade av olika skäl. Synd på sätt och vis att man inte fick visa vad jag hade tänkt och hur resultatet hade blivit. Dom är ett bra lag med mycket motor och bra förutsättningar att bli ett topplag om inte "för" många utanför laget hade tyckt och ifrågasatt precis allt hela tiden. Jag hoppas verkligen att grabbarna får lugn och ro och kan fokusera på att bara träna och ha roligt. All lycka till grabbar, kommer hålla koll på er.

Av Andreas Tunmar - 1 april 2013 21:50

Imorgon blir det hockeyakademi. Spånga hockey har akademi 4 veckor till som jag blev inbjuden till av spångas sportchef. Ska bli kul att jobba med andra tränare, man ser olika och tycker olika så man lär sig alltid något. Lära sig nya saker är underbart, motivations kontot fylls på det viset.

Ovido - Quiz & Flashcards