HOCKEYLIVET

Alla inlägg under juni 2013

Av Andreas Tunmar - 24 juni 2013 23:36

Sista fysen avklarad. Nu ledig hela juli, ska bli skönt, då utrymme för planering och utvärdering får mer utrymme. Augusti drar allt igång igen med högsta växeln direkt. Uppstartsläger och matcher bokade. Ska bli kul, men skönt att få sakna lite och göra annat än hockey varje dag.

Men känner jag mig själv rätt så blir det nog lite hockey under juli iallafall:)

Nu blir det stanleycup final, Chicago kan avgöra inatt mot Boston. Tror att Chicago har stor kapacitet att ta hem det, men Boston är värdiga motståndare och inget att förlora så dom kan lika gärna vinna och tvinga finalen till en sista match. Kul att så många svenskar är med i stanleycupfinalen, och får sina namn på bucklan. Få förunnat kan man lugnt säga. Men Sverige är världens bästa hockeynation!! Det har vi bevisat med både trekronor och juniorkronorna som tog VM guld. Världens bästa målvakt också.. Lundqvist! Kul med hockey!!

Av Andreas Tunmar - 11 juni 2013 00:07

Intervall och mjölksyra i ben stod på schemat idag, och spel naturligtvis. Känner mig nöjd med passet, jag hade gillat det själv iallafall. Bra inställning på grabbarna idag också.

Pratat lite med min mentor Björn Pettersson idag också. Ev åka till Nyköping några dagar efter midsommar för lite hockeycamp:)
Får jag bestämma så får det gärna vara en sommar full med hockey!
Och lite motorsport, som är mitt andra intresse.

Av Andreas Tunmar - 5 juni 2013 23:15

Igår körde vi inget spel på fysen, så som kompensation blev det 100% spel idag. Inte alls jobbigt va tanken. Kände dock att vissa ville ta i och köra på. Men man kan inte alltid köra med gasen i botten, ibland måste man anpassa farten och se sig omkring innan man gör en ny omkörning.

På måndag får det bli lite mer gas.
Men nu ledigt några dagar.

Ovido - Quiz & Flashcards